Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

F1 Silnik pod gaz 1.4 vs. 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • F1 Silnik pod gaz 1.4 vs. 2.0

    Zamieszczone przez rodaczek
    Zamieszczone przez Chris11
    ktoś już powyżej pisał, że ma podobny problem w II
    Ja pisałem. W O II FL. 15 marca. Ósma strona wątku, jest zdjęcie.
    To miałeś chyba wybitnego pecha bo nie słyszałem aby ktoś inny miał coś takiego w 2-jce,
    osobiście miałem Seicento/Fabie no i Octavie 2 nigdzie nie miałem tego problemu w poprzedniej octavii po 7 latach 5 lat mojego użytkowania nie miałem tego problemu jak również w innych samochodach.

    Chris11 nie uznam twierdzenia że to tylko źle skonstruowany element który po kilkudziesięciu zapięciach pasa się ściera jest to ewidentnie kiepskiej jakości materiał, takie moje zdanie i Skoda nie ma tutaj nic na swoje usprawiedliwienie auto po cenie katalogowej 85 tyś PLN i się ścierają plastiki przy pasach :idea: coś nie tak, tutaj zdania nie zmienię.
    Więcej nie będę pisał bo dostanę czerwoną kartkę za spam :roll: , jak będę miał chwile to podjadę do salonu i zaprezentuje to Panom w Skodzie i zobaczymy czy też usłyszę "sorry ten typ tak ma" :P

  • #2
    F1 Silnik pod gaz 1.4 vs. 2.0

    Mój kolega planuje zakup małego auta głównie do jazdy do miasta.
    Najpoważniej myśli o fabii 1, poza tym clio lub punto 2.
    Jak, że nie zda się na samochodach to trochę mu doradzam.

    Ale do rzeczy, chce kupić autko z silnikiem jak najlepiej dobranym pod gaz.

    Z tego, co wiem najlepszym wyborem w fabii będzie 1.4 75KM, ewentualnie jest jeszcze silnik 2.0 115KM (głównie wersja GT?).
    ten 2.0 to niby jednostka z O1 przeniesiona do fabii. W octavii wszyscy polecają ten silnik do gazu zaraz po 1.6.

    Natomiast ostatnio trafiłem na jakiś artykuł o auto gazie i silnikach, które nie trawią gazu i jednym z wymienianych był właśnie 2.0 w fabii. Więc o co chodzi, czy jest to jednak jakaś inna konstrukcja, czy kogoś poniosła fantazja?

    Nie chcę wpuścić kolegi na "minę". Najbezpieczniej chyba będzie 1.4, ale co z tym 2.0 począć?
    Aktualnie bryka:
    Octavia I Combi 1.8T Elegance

    Było, ale się zbyło:
    Ford Escort 1.8TD
    Ford scorpio 2.0
    Daewoo Lanos 1.5
    Octavia II 1.9tdi DSG

    Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

    Komentarz


    • #3
      Pelex, sam widziałem jak montowali u mojego gazownika normalną sekwencję do takiej fabii I 2.0 . Ten artykuł to jakaś bujda jest

      Komentarz


      • #4
        Też widziałem podobny artykuł. I tam chodziło o wypalanie się gniazd zaworowych albo że był plastikowy dolot. Myśle że to jakaś bzdura.
        Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

        Komentarz


        • #5
          No właśnie z tego, co pamiętam to chodziło o gniazda zaworowe. Więc jak to jest, w fabii jest ten sam silnik, co w O1 czy jakaś zmodyfikowana jednostka?
          Aktualnie bryka:
          Octavia I Combi 1.8T Elegance

          Było, ale się zbyło:
          Ford Escort 1.8TD
          Ford scorpio 2.0
          Daewoo Lanos 1.5
          Octavia II 1.9tdi DSG

          Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

          Komentarz


          • #6
            Pelex, Bartek.K, oczywiście, że to bzdura, plastikowy kolektor ma bardzo dużo aut. Montujesz sekwencję IV generacji i lata jak należy, może w tym artykule piszą o autach nie nadających się do instalki starej generacji tej najtańszej, Przecież wiadomo, że w miarę nowe auta już na sekwencji jeżdzą. Dobra sekwencja to wydatek między 2,5 a 3 tyś zł. A instalka starej generacji jest o około tysiaka tańsza, ale nie podejdzie do wielu w miarę świeżych aut.

            Komentarz


            • #7
              Pelex, a nie lepiej podjechać do jakiegoś gazownika i zapytać?
              kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

              teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

              Komentarz


              • #8
                Mialem fabiena 1.4-16v w gazie przez cały okres jazdy nie slrawila żadnych problemów. Tania i oszczędna
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                przedstawiam smerfetke

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez jamesbondzio
                  Pelex, a nie lepiej podjechać do jakiegoś gazownika i zapytać?
                  Tak byłoby najlepiej, ale jak ja kończę pracę to mechanicy już śpią, jak zaczynam to jeszcze śpią :P
                  Poza tym u mnie w mieście nie ma serwisu lpg, w którym można liczyć na obiektywną opinię- przynajmniej ja go nie znam.
                  Zrobicie, będzie to działać? Chyba będzie... A potem jest jak jest.

                  Jak koleżance w audi głupiała instalacja i zostawiła w najbardziej polecanym serwisie auto do naprawy, to po dwóch dniach odebrała instalację przerobioną "na śrubę"- nie wiem, która to generacja, ale miałem kiedyś taką w scorpio, mieszalnikową. Nie wiedzieli jak poprawić działanie kompa to się go pozbyli... I pytaj takich ludzi, czy auto będzie dobrze jeździć na gazie, gdy im zaświeca się już w głowie wizja montażu i zarobku :diabelski_usmiech

                  Znalazłem ten artykuł:
                  Silniki, które nie lubią LPG
                  Jednak chodziło o zużycie zaworów ssących..

                  ps. Czy fabie w wersji GT były też z silnikiem 1.4 16V 75KM? Bo fajnie wyglądają w tej wersji, a widziałem tylko jedną na allegro z tym silnikiem i niby wersję GT i nie wiem, czy to jakiś "przekładaniec", czy były takie wersje z tym silnikiem
                  Aktualnie bryka:
                  Octavia I Combi 1.8T Elegance

                  Było, ale się zbyło:
                  Ford Escort 1.8TD
                  Ford scorpio 2.0
                  Daewoo Lanos 1.5
                  Octavia II 1.9tdi DSG

                  Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

                  Komentarz


                  • #10
                    Pelex, nie było nigdy 1.4 gt :wink: Zapewne jakiś modzony egzemplarz
                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                    przedstawiam smerfetke

                    Komentarz


                    • #11
                      A dało się do 1.4 zamówić w salonie kubełkowe fotele i kierownicę trójramienną jak z GT?
                      Bo tak mi się GT spodobało, że się zainteresowałem tematem :szeroki_usmiech

                      Czy wszelkie te egzemplarze to już radosna twórczość?
                      Pierwszy przykład:
                      Kod:
                      [url="http://allegro.pl/fabia-gt-1-4-16v-101ps-klima-kubelki-mfa-oryginal-i4213253481.html"]Link[/url]
                      Aktualnie bryka:
                      Octavia I Combi 1.8T Elegance

                      Było, ale się zbyło:
                      Ford Escort 1.8TD
                      Ford scorpio 2.0
                      Daewoo Lanos 1.5
                      Octavia II 1.9tdi DSG

                      Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

                      Komentarz


                      • #12
                        Pelex, no ale chyba telefony też są ?? nie trzeba jeździć osobiście.

                        nie wiem jak u ciebie ale w mojej okolicy bardzoo dobre opinie zbiera firma:

                        Nagaz – instalacje gazowe lpg łódź – montaż i serwis autogaz łódź - Nagaz Łódź
                        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                        Komentarz


                        • #13
                          2.0-16v Michał, jesteś pewny że tej 1.4 16v 101 ps nie było w wersji gt np na szwabownie? ta z linka wygląda oryginalnie. Oczywiście pomijam pochodzenie i przebieg, bo kupując od handlarza trzeba by sprawdzić 10x wszystko. Handlarz na pewno by nie modził auta przed sprzedażą do wersji gt :lol:

                          Komentarz


                          • #14
                            Głowy za 101 nie dam urwać ale mowa była o 75 więc na bank.
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                            przedstawiam smerfetke

                            Komentarz


                            • #15
                              2.0-16v Michał, aha, myślałem, ze miałeś na myśli w ogóle 1.4, stawiam że 75 nie było ,ale w 101 już był taki pakiet na niektóre kraje :wink:
                              W FI jeszcze chyba był w 75 pakiet sportline, tak jak w FII jest. Chyba to tak wyglądało, jak nie ma gt w 75, to może poszukać takiego pakietu? wygląda całkiem nieźle też i parę bajerów ma, może nie to co gt, ale zawsze coś:
                              Używana Skoda Fabia na sprzedaż - Sprzedajemy.pl

                              Komentarz


                              • #16
                                sew1981, dokładnie tak mogło być z tym 101. Jeszcze fajna byka wersja turne france
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                przedstawiam smerfetke

                                Komentarz


                                • #17
                                  2.0-16v Michał, też to ogłoszenia widzę przyczaiłeś. widać dużo wersji było limitowanych w FI za granicą szczególnie:
                                  Skoda Fabia 1.4 16V Tour de France - Sprzedajemy.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    sew1981, akurat ra wersie TF miał jeden kolega na fabiaclub bardzo fajnie się prezentowała
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                    przedstawiam smerfetke

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie wiedziałem, że było tyle fajnych wersji fabii, do tej pory podchodziłem do tego auta bardziej jako rodzinnego przemieszczacza, a tu proszę.

                                      tego linka, co podałem nie zauważyłem, że to 101km, gdzieś widziałem też niby gt z 1.4 75km, ale wyglądała mi na fabryczną gt z wrzuconym silnikiem 1.4- może stary padł. Już wiem jak to wygląda, a kolega zaczął myśleć o felicii. Spodobała mu się skoda, a staroć go urzekł
                                      Aktualnie bryka:
                                      Octavia I Combi 1.8T Elegance

                                      Było, ale się zbyło:
                                      Ford Escort 1.8TD
                                      Ford scorpio 2.0
                                      Daewoo Lanos 1.5
                                      Octavia II 1.9tdi DSG

                                      Potrzebujesz strony www? Zapraszam: peleX studio

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez 2.0-16v Michał
                                        Pelex, nie było nigdy 1.4 gt Zapewne jakiś modzony egzemplarz
                                        Jesteś w błędzie. Osobiście byłem w posiadaniu takiej z silnikiem 1.4 16V 101KM - dokładne oznaczenie silnika to AUB. Szkoda, że nie zostawiłem sobie książeczki od Skody w której był dokładny opis z zdjęciami co dokładnie posiada wersja GT.

                                        Ponadto Fabia występowała nie tylko w wersji GT, ale również Le Tour De France oraz Sportline. Osobiście miałem każdą i każdą jeździłem. :P

                                        Silnika 2.0 nigdy nie miałem i raczej nie kwapię się do jego zakupu.

                                        Opis SportLine:
                                        403 Forbidden
                                        VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          elpolacco, Pisałem że nie wiem jak było ze 101. Chodziło mi o ten 75 że nie było :wink:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                          przedstawiam smerfetke

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            2.0-16v Michał, to zle to ująłeś :P 75konnego GT faktycznie nie było - chyba nawet dobrze :P

                                            Pelex, 1.4 16V 75KM bardzo dobrze spala gaz. Osobiście jak kolega ma na tyle funduszy to celowałbym w silnik 1.4 16V 80KM które wychodziły od 2007r. Według mojej opinii znacznie żwawszy silnik, a na gazie fabrycznym Landi Renzo przejedzie bez problemu 300tys.km :wink: Kolega wozi taką paczki na Czechy i przekroczył już granicę 300tys.km. O aucie w dieslu nie chce słyszeć :P Posiada jeszcze Pandę i przebieg podobny.

                                            Jakiś czas temu kuzyn sprzedał taką Fabię:
                                            Ogłoszenia - Sprzedam, kupię na OLX.pl

                                            Wyposażona praktycznie w wszystko co tylko można mieć w Fabii Na kupca nie trzeba było długo czekać. W rzeczywistości wyglądała o wiele lepiej :szeroki_usmiech Wujaszek miał na nią ochotę, ale nie uzbierał na tyle funduszy. Chciał się przesiąść właśnie z Punta II z 2002r. z przebiegiem 84tys.km :wink: Do dzisiaj mlaska, że szkoda tego auta
                                            VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              elpolacco, odniosłem się do pytania kolegi Ale mniejsza z tym
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                              przedstawiam smerfetke

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez 2.0-16v Michał
                                                elpolacco, odniosłem się do pytania kolegi Ale mniejsza z tym
                                                Faktycznie Za szybko "przeleciałem" cały temat :szeroki_usmiech Nie mniej jednak chyba obaj się mylimi

                                                Popatrz tutaj:
                                                Link

                                                Link
                                                VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  elpolacco, spoko A wracając do tematu to silnik 1.4-16v 75 mogę śmiało polecić Demonem prędkości nie jest ale za to tani w eksploatacji
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                                  przedstawiam smerfetke

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X